Wednesday 18 September 2024

Pc-165 REFILL OF FIRE EXTINGUISHER CLAUSE (PROPERTY CLAUSE)

Pc-165 REFILL OF FIRE EXTINGUISHER CLAUSE

 

It is hereby agreed that this insurance is extended to cover loss of or damage to  fire extinguishing appliances caused by the insured perils.

 

This extension is deemed to include the cost reasonably incurred of refilling the fire extinguishing appliances provided always that such cost is incurred as a direct result of the use of fire extinguishing appliances for the extinguishment of fire endangering the safety of the insured property. The Insurer will not be liable for the first US$. 100.00 for each and every loss is respect of the cost of refills

 

KLAUSUL PENGISIAN ULANG ALAT PEMADAM KEBAKARAN

Dengan ini disetujui bahwa asuransi ini diperluas untuk menanggung kerugian atau kerusakan pada peralatan pemadam kebakaran yang disebabkan oleh risiko yang diasuransikan.

 

Perluasan ini dianggap mencakup biaya yang dikeluarkan secara wajar untuk mengisi ulang peralatan pemadam kebakaran dengan ketentuan bahwa biaya tersebut dikeluarkan sebagai akibat langsung dari penggunaan peralatan pemadam kebakaran untuk memadamkan api yang membahayakan keselamatan harta benda yang diasuransikan. Penanggung tidak akan bertanggung jawab atas US$ 100,00 pertama untuk setiap kerugian sehubungan dengan biaya pengisian ulang.

Related Posts

Pc-165 REFILL OF FIRE EXTINGUISHER CLAUSE (PROPERTY CLAUSE)
4/ 5
Oleh