Tuesday 17 September 2024

PC-142 OVERHEAD TRANSMISSION AND DISTRIBUTION LINES EXCLUTION CLAUSE

 PC-142 OVERHEAD TRANSMISSION AND DISTRIBUTION LINES EXCLUTION CLAUSE

 

All Transmission and Distribution lines, including wire, cables, poles, pylons, standard towers and any equipment of any type of which may be attendant to such installation of any description. This exclusion includes but is not limited to transmission or distribution of electrical power, telephone or telegraph signal and all communication signals whether audio or visual.

 

This exclusion applies to both above and below ground equipment except that which is within 1,000 meters of the insured’s premises or as defined in the Assured’s original policy(ies).

 

This exclusion applies both to physical or damage to the equipment and all business interruption, consequential loss and/or other contingent losses related to transmission and distribution lines.

 

KLAUSUL PENGECUALIAN SALURAN TRANSMISI DAN DISTRIBUSI UDARA

Semua saluran Transmisi dan Distribusi, termasuk kawat, kabel, tiang, tiang listrik, menara standar, dan peralatan apa pun jenisnya yang mungkin menyertai pemasangan jenis apa pun. Pengecualian ini termasuk tetapi tidak terbatas pada transmisi atau distribusi daya listrik, sinyal telepon atau telegraf, dan semua sinyal komunikasi baik audio maupun visual.

 

Pengecualian ini berlaku untuk peralatan di atas dan di bawah tanah, kecuali yang berada dalam jarak 1.000 meter dari lokasi tertanggung atau sebagaimana didefinisikan dalam polis asli Tertanggung.

 

Pengecualian ini berlaku untuk kerusakan fisik atau kerusakan peralatan dan semua gangguan bisnis, kerugian konsekuensial, dan/atau kerugian kontinjensi lainnya yang terkait dengan saluran transmisi dan distribusi.

 

 

Related Posts

PC-142 OVERHEAD TRANSMISSION AND DISTRIBUTION LINES EXCLUTION CLAUSE
4/ 5
Oleh