Sunday 3 December 2017

AGREED VALUE CLAUSE

It is hereby understood and agreed that in consideration of the interest insured being covered on and agreed value basis all reference herein to replacement shall be deemed to be deleted but only in respect of claim adjusted on basis of total loss.

In respect of claim adjusted on the basis of total loss underwriters shall pay to the insured be agreed value of the interest insured as stated in the policies schedule less any applicable deductible.

Underwriters may at there discretion, take the salvage of such interest insured together with all appropriate documents appertaining thereto, but no event shall there be any abandonment to underwriters.

Klausula Agreed value
Dengan ini dipahami dan disepakati bahwa dengan mempertimbangkan kepentingan diasuransikan dan nilai pertanggungan yang disepakati, semua acuan yang termasuk dalam penggantian ini akan dianggap telah dihapus tetapi hanya untuk klaim yang disesuaikan dengan jumlah kerugian total.

Sehubungan dengan klaim yang disesuaikan dengan dasar kerugian menyeluruh  underwriter harus membayar kepada tertanggung nilai yang disepakati dari bunga yang dipertanggungkan sebagaimana tercantum dalam schedule  polis dikurangi semua yang dapat dikurangkan.

Underwriter dapat melakukan pertimbangan, mengambil sisa bunga yang diasuransikan bersama dengan semua dokumen yang sesuai yang dipakainya, namun tidak ada kejadian yang akan ditinggalkan oleh underwriter.

Related Posts

AGREED VALUE CLAUSE
4/ 5
Oleh